Få flere kunder - Velg en webside som selger

Få flere kunder - Velg en webside som selger

En webside er ikke bare en webside. Derimot er den ditt viktigste salgsvindu ut mot dine kunder. Det er derfor lurt å tenkte nøye gjennom før du velger en webløsning og leverandør. Ikke kast bort penger på en websider som ikke fungerer. Velg en webside som selger!

I 2017 er det mange bedrifter som enda ikke har en webside, eller enda verre: har en utdatert webside som ikke tiltrekker seg kunder. Mange ser på websider som en stor kostnad for noe bedriften "ikke trenger". Tvert imot er websiden ditt salgsvindu ut mot dine kunder. Prøv å se det fra kundes perspektiv. Hvordan ville du selv reagert om du hadde entret en butikk uten utstillingsvarer? Et tomt lokale som ikke sier noe om hva butikken selger? Det samme gjelder også på nett! Er websiden dårlig og ikke tilrettelagt for kunden, mister kunder interessen.

Dersom du har bestemt deg for å investere i en ny webside til deg selv eller din bedrift, er det rimelig å anta at du ønsker å være synlig på nett. Du har kanskje opplevd å motta telefoner fra "Google" eller andre "partnere" som jobber med å synliggjøre din bedrift med den websiden du har i dag? Ikke la deg lure! Det er nemlig oppbyggingen av kildekoden til websiden, kombinert med smarte søkeord og annonsering på Google som har vist seg å være den beste løsningen. Her finnes det med andre ord ingen "quick fix" som gjør deg optimalt synlig på nett, uten å starte fra bunn. Kontakt derfor en seriøst aktør som hjelper deg med en hjemmeside som selger!

Hva bør man tenke på ved valg av webside og leverandør?

  • Hvor mye ønsker jeg å investere? Det kan være lurt å opparbeide seg en formening om hvor mye du er villig til å investere i en webløsning. Det kan også være lurt å sammenligne ulike leverandører, både i pris og referanser.
  • Hvordan ønsker jeg å fremstå? Nok en gang: Websiden er ditt salgsvindu utad. Dette skal representere deg eller din bedrift, dine holdninger, referanser og/eller produkter.
  • Hva har konkurrentene valgt? Det å lage en webside er ikke å finne opp hjulet på nytt. De fleste løsninger har vært laget før, enten i Norge eller på verdensbasis. Ta derfor en kikk på hva konkurrentene dine har valgt og hva du ønsker å gjøre annerledes eller bedre! 
  • Ha klart mest mulig innhold. Som leverandør av webløsninger kjenner vi godt til prosessen om å skape innhold. Dersom du har opparbeidet deg deler av innholdet i forkant, gir dette deg et stort pluss i margen. Eksempler på innhold kan være bilder og/eller tekst som beskriver deg eller bedriften, tjenester/produkter og hvordan kundene skal komme i kontakt med deg. Dette gir leverandører av websiden mer tid til å fremstille innholdet, fremfor å skape det. Trenger du hjelp til å skape innhold er dette selvfølgelig noe du får hjelp til hos din leverandør.
  • Tilgjengelighet. Visste du at over 80% av surfing foregår på smarttelefoner og nettbrett?Velg derfor en leverandør hvor du får en tilgjengelig webside. Den bør være responsiv og fungere på pc, nettbrett og smarttelefon.
  • Publiseringsløsning. Systemet som ligger bak websiden kan være like viktig som selve siden i seg selv. Pass derfor på å få innføring i hvordan publiseringsløsningen for din nye webside fungerer. Er det enkelt å forstå? Er det enkelt å endre innhold? 

Når man har tenkt igjennom disse punktene har du dannet et godt grunnlag for ditt nye salgsvindu. Videre kan man oppsøke leverandører for å motta tilbud og idéer til hvordan innholdet kan fremstilles. Dersom du ønsker å motta et uforpliktende tilbud på ny hjemmeside til deg eller din bedrift, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss i Wisum. Vi er opptatt av at kundene våre skal lykkes og bli mest mulig synlig på nett!